A Facebook algoritmusa
A Facebook algoritmusa nem más, mint egy többrétegű rendszer, mely eldönti, hogy a hírfolyamunkban megjelenő tartalmak melyek legyenek, és ezek milyen sorrendben jelenjenek meg.
Ezt azért csinálja, hogy a felhasználó minél tovább görgessen, és, hogy ezen görgetés során minél több hirdetéssel találkozzon.
Az, hogy hogyan és mi alapján állítja ebbe a rangsorba a Facebook a tartalmakat, folyamatosan változik – elsősorban a felhasználók igényeinek függvényében.
Mik azok a szempontok, amit tehát jelen tudomásunk szerint figyelembe vesz a Facebook?
Előtérbe helyezi az aktualitást és háttérbe szorítja (hátrébb rangsorolja a hírfolyamban) a kattintásvadász bejegyzéseket.
Ha egy oldal vagy profil bejegyzése magas látogatottságiot ér el, maga a közzétevő is előrébb kerül a rangsorban a következő posztjával is.
Az algoritmus célja, hogy ne likeokat, hanem hangulat-emoji-s reakciókat váltson ki a felhasználóból. (Tehát a tesód cuki kiskutyás képe, amit nagy valószínűséggel beszívecskézel majd, előrébb kerül az algoritmusban).
Sokat számít még, hogy egy adott bejegyzés az ismerőseidtől milyen reakciókat kapott, így ennek függvényében is feljebb kerülhet a hírfolyamodban.
Fontos a médiumtípus, így például egyre több platformon, nem csak a Facebookon, a videós formátumot részesíti az algoritmus előnyben. Azon is túl azokat a videókat, amelyeket hosszabb ideig néznek az emberek.
Számít, hogy a bejegyzés mennyire friss, mikor került közzétételre – értelemszerűen a frissebben kikerültek kerülnek feljebb.