Grey Goose – Egy márka sikertörténete

Főoldal > Grey Goose – Egy márka sikertörténete

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Grey Goose – Egy márka sikertörténete


2022/05/11
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sidney Frank, a néhai szeszmágnás az 1970-es években építgette birodalmát az Egyesült Államokban. Felhozatalát többek között egy cukros német Liebfraumilch is gazdagította, amely az USA egy egész generációja számára jelképezett átmenetet az üdítőitalok és a bor között. Habár a Liebfraumilch idővel feledésbe merült, Frank kitartott márkaneve mellett, elmondása szerint ugyanis a fogyasztók mindig is különlegesnek tartották azt. A döntés később kifizetődött, és a Grey Goose végül megteremtette a vodkák prémium kategóriáját.
 

Grey Goose – Egy márka sikertörténete

A Grey Goose voda sikerének kulcsa

A Grey Goose Vodka ötlete 1996 nyarán született meg, azonban ekkor még csak koncepcióként létezett. Nyolc évvel és több, mint 1,5 millió eladott üveggel később végül a Bacardi vásárolta fel durván 2 milliárd amerikai dollárért. Az összeg kétharmada Franket illette, aki két évvel később szívrohamban hunyt el magánrepülője fedélzetén. Azóta is minden igyekvő szeszesital-vállalkozó arról álmodozik, hogy egyszer ő is hasonló sikereket érhet majd el márkájával.

 




Sidney Frank tehetségét már a Jägermeisterrel is bizonyította. A gyógynövényekből készült italt eredetileg német bevándorlók fogyasztották, Frank jóvoltából azonban a világ egyik legnépszerűbb rövidmárkájává vált. A Jägermeister sikerei kellő pénzügyi löketet és tekintélyt biztosítottak a vállalkozó számára, hogy szembeszállhasson az Absoluttal.


A helyett azonban, hogy megpróbálna versenyezni az USA első számú, üvegenként 17 dollárért kapható prémium vodkájával, Frank 30 dolláros áron dobta piacra a Grey Goose-t, mint „szuper prémium” vodkát. De miért?


A Grey Goose gyártása

A Grey Goose termelése Franciaországban zajlott, ahonnan olyan neves márkákat kóstolhatott már a világ, mint a Pol Roger vagy a Pétrus. Mindemellett, miután a szeszesitalokat értékelő Beverage Tasting Institue of Chicago 1998-ban „a világ legfinomabb vodkája” címmel illette termékét, a vállalkozó szemrebbenés nélkül kezdte el használni marketingjében „szuper prémium” kifejezést. Érdemes hozzátenni, hogy erről a szesztesztelő intézetről sem hallott senki az USA-ban egészen addig, amíg meg nem jelent a Wall Street Journal egyik számában.


Később, ahogy az iraki invázió felhője a világ felett lebegett, a Grey Goose hirdetéseiben kiemelt hangsúlyt fordítottak a „100%-ban amerikai tulajdonú” kulcskifejezésre, hogy elkerüljék az esetleges franciaellenes botrányokat.


Mi a Grey Goose marketing sikerének titka?

Habár a Grey Goose marketingje merőben eltért az Absolutétól, mégis sikeresnek bizonyult. Ehhez nagyban hozzájárult, hogy a vodka üvege remekül mutatott háttérvilágításban a bárokban, illetve, hogy a márkát mindig gondosan megválogatott helyeken sikerült elhelyezni. Fontos szerepe volt a popkulturális megjelenéseknek is (pl. a „Goose Cosmos” ital a Szex és New Yorkban, és így tovább). A legmeggyőzőbb tényező azonban egész egyszerűen a termék ára volt. A legdrágább vodkaként a Grey Goose-t tekintették a legjobbnak is egyben.


Hogy miért döntött a Bacardi a magas ár mellett, azt Natasha Curtin, a vodka jelenlegi globális márkamenedzsere az ital eredetével magyarázza. „Az italt egy maître de chai, François Thibault készítette, aki a Grey Goose esszenciája és szíve egyben” mesélte. Thibault már a kezdetektől fogva jelen volt és Curtin elmondása szerint, a gyártás legapróbb részleteit is megszállottan felügyelte – még a búzaválasztásra is szigorúan odafigyelt. A búzát Pikárdia válogatott farmjaiból szerzik be, és ott készül a párlat is. Ezt később Cognacba szállítják, és az ottani vízzel elegyítik.


Talán még ennél is fontosabb volt azonban a márka globális potenciálja. 2006-ban a Grey Goose értékesítéseinek 96%-a az USA-ban zajlott, tehát a világ többi részén nem is igazán létezett. Az első négy év során a márka további 1,5 millió rekesszel bővült a Bacardi jóvoltából. Azóta a növekedés az intenzív versenynek köszönhetően lelassult, és az USA-ban lebonyolított értékesítések az 2014-ben 2%-ot csökkentek (ami összesen 3,38 millió eladott rekeszt jelentett).


Curtin az Egyesült Királyságot, Németországot, Kanadát és Kínát is megemlítette, mint fontos piacokat, a „szuper prémium vodka” azonban így is egy szinte kizárólag amerikai jelenségnek számít. Curtin szerint ez a vodkakategória leggyorsabban növekvő szektora: „Azt hiszem, hogy vannak márkák, amelyekért prémium árat kérnek el, de az emberek kiszeretnek belőlük, vagy kihívásokkal néznek szembe. Azok a márkák teljesítenek jól, amelyek hitelesek, minőségi tartalmúak és kielégítik az emberek igényeit.”


Grey Goose Franciaországból

Az összes Grey üveg Goose büszkén viseli magán a „Franciaországban lepárolva és palackozva” feliratot. „Gyakran kérdezem erről François-t, és soha nem láttam még egy férfit ennyire dühösnek” mesélte Curtin. „Pontosan azért mentünk Franciaországba és egy olyan emberhez Cognacban, mert tényleg ez a kitűnő, luxus szeszesital-készítés hazája.” Hozzátette továbbá, hogy szerinte Franciaország sokak számára testesíti meg a nagyszerű italok elkészítésének történelmét és szakértelmét.


Hogy Cognac lakói mit szólnak a nevükhöz fűződő vodkához, az nem egészen egyértelmű, habár a márka 2014-es átütő sikerű kampányában (amiben maga Thibault is megjelenik) elhangzik néhány „vélemény”. A kampány középpontjában egy 90 másodperces reklám áll, amelyet Nicolas Winding Refn Hollywoodi rendező készített a Grey Goose megbízásából. A reklámban francia polgárok fejrázással és „Non!” megnyilvánulásokkal fejezi kik felháborodásukat, ezzel nyilvánítva véleményt arról, hogy vodka készül a régiójukban. A Grey Goose megjelenése persze a valóságban nagyon is jól jött a helyieknek, főleg ha figyelembe vesszük Cognac akkori ipari állapotát.


„A Fly Beyond számunkra több, mint egy kampány, és sokkal inkább a céges világnézetünket fejezi ki” állítja Curtin. „Egyre többen érdeklődtek márkánk származásáról, ezért most érződött helyesnek, hogy megosszuk a történetünket és hogy helyesen csináljuk. Egyesek szerint a Goose sikere azért maradandó, mert nem a „menőségre” támaszkodik, ami egy múlandó dolog, hanem a „legjobbságra”. Mindig is lesz egy nagy csoport az italfogyasztók között, akik a legjobbra vágynak.”

 

A Grey Goose vodka történeti koronológiája

 

1996

Sidney Frank előáll a Grey Goose koncepciójával és leszerződteti François Thibault maître de chait.

 

1997

A Grey Goose megjelenik az Egyesült Államokban, ahol 2006-ra a márka 96%-ának értékesítései zajlanak majd le.

 

2001

Megjelenik az első ízesített Grey Goose vodka, a L’Orange, amelyet 2002-ben a Le Citron és a későbbi évek során egyéb ízek követnek.

 

2002

Páratlanul magas ára ellenére a Grey Goose eladja az egymilliomodik rekesz vodkát az USA-ban.

 

2004

A Bacardi felvásárolja a márkát 2 milliárd dollárért, és még jobban fellendíti az értékesítéseket.

 

2005

A Grey Goose már 50 piacon elérhető és világszinten eladják a kétmilliomodik rekesz vodkát is.

 

2006

Sidney Frank 86 éves korában szívrohamban hal meg a magánrepülőjén.

 

2007

Megjelenik a Grey Goose La Poire, büszkén viselve a márka francia eredetét.

 

2013

A Grey Goose elindítja addigi legnagyobb kampányát (Fly Beyond) amely François Thibault történetét és a márka származását mutatja be.
 




életmód



Legfrissebb cikkek


3 kiemelkedő ok, amiért a férfiak félnek a fogorvostól
A fogorvosi látogatás sokak számára kellemetlen, sőt, ijesztő élmény lehet. Bár a félelem nem válogat nemek szerint, vannak olyan tényezők, amelyek különösen a férfiakat érintik, amikor fogorvosi kezelésre van szükségük. Az alábbiakban három kiemelkedő okot vizsgálunk meg, amelyek miatt a férfiak gyakran félnek a fogorvostól látogatástól.
Nagyszerű társ a futásban: a hatékony futócipők
A speciális futócipők számos előnyt nyújthatnak a futók számára, és közben javíthatják a futás élményét. Segítenek megtámasztani és kipárnázni a lábat. Sok közülük úgy van kialakítva, hogy segítsenek megvédeni a testet a sérülésektől. Tapasztalattól függetlenül bármelyik futónak érdemes megfontolni egy pár ilyen lábbeli beszerzését az edzési rutinjához.
5+1 dolog, amit csak a lányos apukák értenek meg
Lányos apukának lenni különleges élmény. A lányaik iránt érzett szeretet, az őket körülvevő védelmező ösztön és az állandóan változó szülői kihívások mind mindennapi részei ennek a szerepnek. Az alábbiakban bemutatunk 5+1 olyan dolgot, amelyet talán csak a lányos apukák érthetnek meg igazán.
Urak.hu férfi magazin

Online úriember magazin. Online férfi magazin. Klasszikus úriemberek. Modern úriemberek. Mindent megtudhatsz oldalunkon, ami ahhoz kell, hogy Te is Gentleman módjára élhesd az életedet.

Klasszikus úriemberek

Érdekel a klasszikus úriember stílus? Te is igazi gentleman szeretnél lenni? Utazzon vissza az időben és ismerd meg milyen lehetett a klasszikus úriemberek életstílusa az elmúlt évtizedekbe. A hagyományos gentleman fogalma eltűnőben van a modern XXI. századi világ felgyorsulásával. Cikkeinkben a régi értékek is előtérbe kerülnek. 

Modern úriemberek

Tekints bele a modern úriemberek mindennapjaiba. A technológia ma már minden férfi életében jelentős szerepet játszik. Ismerd meg, hogyan hatnak a kütyük a modern úriemberek életérzésre. Cikkeinkben a modern technológia is helyet kap.

Minden, ami férfias

Úriember magazinunkban megtalálhatsz mindent, ami a férfi léthez, a gentleman életérzéshez kapcsolódik. Ajánlott úriember témáink, de nem csak férfiaknak: család, egészség, életmód, sport, stílus, szórakozás, technológia és tudomány. Minden, ami férfias egy helyen.

Kitekintő

Érdekes cikkek, hírek a nagyvilágból és belföldről. Szállodalátogatás, turisztikai látnivalók, gasztronómia. Fedezd fel velünk hazánk rejtett kincsit!