A reklámok többsége Super Bowl, illetve világszerte ismert márkák kampányaiból származik; néhány díjnyertes vagy különösen emlékezetessé vált humorával, kreatív koncepciójával vagy popkulturális visszhangjával. A videó narráció nélküli montázs, amelyben egymás után következnek a rövid reklámfilmek. Alább részletesen bemutatom, mi látható a videóban, reklámonként, a kontextussal, érdekességekkel és a kapcsolódó kulturális utalásokkal együtt. A videót a cikk alján találod!
1. Cinesite Studios, "Beans" ("Not for Astronauts") – 2013
Ez egy fiktív babkonzerv reklám, ironikus csattanóval, ahol az űrhajós nem várt mellékhatásként a babfogyasztás után gázt ereszt, ami egy egész űrbázist, majd magát az űrhajót is felrobbantja. A vicces abszurditás a vizuális effektus stúdió zsenijére utal, hiszen a Cinesite tudatosan „túlspilázza” a jelenetet. Valójában nem létező termék reklámja, a stúdió referenciáját hangsúlyozva. Ez a reklám az AEAF díját is elnyerte.
2. Doritos, "Ultrasound" ("Birth") – 2016 Super Bowl
Nagyon megosztó, de nagy sikerű Doritos reklám, ahol a várandós anyuka ultrahang vizsgálaton van, miközben az apa Doritost eszik. A magzat az ultrahang képernyőjén láthatóan „követi” a chipset, majd végül kiugrik az anyaméhből a snackért. A reklám humorát a tabutémákhoz, szüléshez és a chipsek megszállottságához társította.
3. Kia Niro, "Hero" – 2017 Super Bowl
Melissa McCarthy főszereplésével látható, aki sorozatosan próbálja megmenteni a bolygót különböző öko-katasztrófáktól (bálnák, fák, jegesmedvék, orrszarvúk, stb.). Mindegyik akciója kudarcba fullad, sok humorral és slapstick jelenettel, utalva arra, hogy nehéz „igazi zöld hősként” élni – viszont a Kia Niro hibrid autóval egyszerűbb az élet, hangsúlyozva a környezetbarát autó tulajdonságait.
4. Kia, "The Truth" (Morpheus) – 2014 Super Bowl
A Matrix filmek utalásával a reklámban Laurence Fishburne, az eredeti Morpheus visszatér, és „kék vagy piros kulcs” választás elé állítja az autóvásárlókat, megidézve az ikonikus filmjelenetet. Az autóba ülve valóságossá válik a luxus, operabetét (Nessun dorma) kíséretében, melyeket villámcsapások és szétrepülő ablakok erősítenek tovább. A spot a filmrajongókat és a luxusautó ügyfeleit egyaránt célozza.
5. Shadow of War, "Not today, Brian" – Videójáték reklám (2017)
A rekeszizom garantált: egy videojáték-promó, amelyben Brian főhős épp nem hajlandó ma háborúzni, de a spot drámai, filmtrailer hangulatot teremt, miközben az epikus játékvilág hangulata is átjön – mégsem veszi komolyan magát.
6. Heinz Tomato Ketchup, "Wiener Stampede" – 2016 Super Bowl
A reklám középpontjában cuki kutyák, konkrétan „virsli” jelmezes tacskók futnak egy mezőn, hogy elérjék gazdáikat, akik Heinz Ketchup-nak öltöztek. Az aranyos vizualitás, humor és családi hangulat csavarja a klasszikus „kutyák hazaérkezése” motívumát a „Meet the Ketchups” kampányban.
7. Volkswagen Passat, "The Force" ("Darth Vader") – 2011 Super Bowl
Egy kisfiú Darth Vader jelmezben próbál „erőt” gyakorolni a környezetére, sikertelenül, egészen addig, míg apja távirányítóval az autó segítségével „varázsol” el egy szobát. Az ünnepelt reklám humorért és aranyos jelenetekért sokat dicsérték – kultikus lett a reklámvilágban.
8. Clash of Clans, "Revenge" – 2015 Super Bowl
A Liam Neeson által játszott karakter (a Taken filmek utalásával) sértődötten, bosszút fogad „AngryNeeson52” nevű online riválisra. Az epikus fenyegetés, komikus túlzás és játékos környezet klasszikus filmstílusban, mégis reklámként jelenik meg.
9. Old Spice, "Jungle Wilderness" – 2011
Az Old Spice reklámok stílusa ismét feltűnik: egy férfi sűrű dzsungelben, extrém túlélő jelenetekben magyarázza, hogy milyen magabiztos, ha Old Spice-t használ. A szövegek abszurdak, a humor szatirikus, a reklám a márka imidzsét erősíti – „You smell like you look – amazing”.
10. Wix, "Disruptive World" – 2017 Super Bowl
Gal Gadot (Wonder Woman) és Jason Statham (akciósztár) jelennek meg, akik egy restaurantban harcolnak, miközben egy weboldal-készítő aktívan fejleszti a Wix platformon a hely étterem weboldalát. Akció, humor és modern technológia találkozik – a spot célja a Wix platform gyorsaságát és rugalmasságát hangsúlyozni.
+1: Budweiser "Whassup?" és "Wasabi" – 1999-2002
A klasszikus „Whassup?” reklám, amely egyetlen mondattal (TRUE) és laza baráti csevegésekkel vált ikonikussá – számos paródiát, mémeket és visszautalásokat szült. A folytatásban „Wasabi” szósz kerül előtérbe, tovább építve az előző reklám abszurditását.